Vakantiesim Handleiding

Stuur een email naar Worldmobile met de volgende gegevens:

  • Uw simkaartnummer (begint met +372) 
  • Uw naam
  • Uw adres
  • Indien u de sim via bol.com besteld dan het bestellingnummer van bol.com

 

Wij maken uw account en sturen de inlog gegevens met email.

Travel-SIM, M2M-SIM en e-SIM

U kunt inloggen op de Worldmobile web site en uw simkaart(en) opwaarderen. Wij accepteren geen creditkaarten en geen paypal. U kunt online met iDEAL of met betaal oplossingen van Belgische banken betalen.

U kunt ook een factuur aanvragen en het factuur betalen. Wij zullen uw account/sim opwaarderen na ontvangst van uw betaling.

Deze informatie is natuurlijk zichtbaar na inloggen op Worldmobile website.

U kunt ook met uw telefoon bellen naar *146*099# 

Saldo en telefoon nummer verschijnt op uw scherm.

Worldmobile simkaarten hebben een Estland mobiel nummer die begint met +372

Dit is belangrijk om te weten als u uw sim ook voor bellen/SMS wilt gebruiken.

Bellen en gebeld worden is mogelijk met de nieuwe travelsims dat na 25-november-2022 zijn verkocht.

Bellen in Nederland en Belgie naar Buiten de EU, en bellen vanuit landen buiten de EU is zeer voordelig. zie onze tarieven voor bellen en gebeld worden.

Om te kunnen internetten moet data gebruik en data roaming aan staan op uw toestel.

Gebruik in een Wifi Hotspot (Data tethering) is toegestaan.

Worldmobile travelsim product heeft standaard een data tarief dat per MB berekend wordt. U kunt nooit meer data gebruiken dan wat mogelijk is met uw saldo.

U kunt well data pakketten gebruiken om goedkoop te internetten in veel landen.

SMS werkt niet op de eerste dag dat u de sim gebruikt. Simkaart moet zich in het SMS systeem registreren.

SMS functie werkt wel vanaf de 2de dag van gebruik van een sim.

Er is een  SMS pakket dat in EU geldig is. Hiermee kunt u goedkoper SMS berichten sturen.

Bestellingen met een saldo worden met extra zorg behandeld.

Simkaarten met saldo worden geblokkeerd verzonden.

Indien u een geblokkeerd sim ontvangt dan u kunt Worldmobile bellen of een email sturen. Wij zullen uw sim binnen een dag activeren.

In meeste gevallen werkt internet zonder problemen. U moet wel saldo hebben op de simkaart of een data pakket activeren.

Indien nodig, u kunt een APN (Toegangsnamen) met de volgende waarde: send.ee

Standaard is voicemail aan op de vakantie simkaarten (ook bekend als Worldmobile 4G).

U kunt bellen naar de volgende code nummers om uw voicemail te beheren.


Voicemail uitzetten
Bel naar *146*090#

Voicemail aanzetten
Bel naar *146*091#

Voicemails controleren
Bel naar *146*094#

Voicemail menu activeren
Bel naar *146*095#

U kunt de volgende voicemail opties gebruiken

* Help
0 Inbox
1 All voice messages
2 Change directory
3 Additional options
5 Repeat message
6 Play next message
7 Delete message
# Exit

Voicemails beluisteren
Bel naar *146*095# , daarna kies 1

Let op: Bellen naar voicemail is niet gratis.

WorldMobile simkaarten hebben standaard een Estland mobiel nummer, en dit nummer wordt getoond aan de gebelde persoon.

Het is mogelijk om dit weergegeven nummer aan te passen, bij voorbeeld, naar uw Nederlandse mobiel nummer.

Indien u het getoonde nummer wilt aanpassen dan kunt u een email sturen naar Worldmobile met uw verzoek.

U kunt komende gesprekken naar WorldMobile simkaart door laten schakelen naar een vast of mobiel nummer van een van de 150 landen waarin ontvangen van gesprekken gratis is.

Het is niet mogelijk om SMS berichten door te laten sturen.

Activeren en opheffen van doorschakeling is alleen mogelijk met de betreffende WorldMobile simkaart de volgende codes te bellen:

Doorschekeling activeren
Dial 146*081*00 country code phone number# and press „Call”
Example: *146*081*00493012345678#

Doorschekeling Opheffen
*146*080# and press „Call”

U kunt voordelig bereikbaar zijn over de hele wereld.

WorldMobile klanten kunnen op ieder moment hun gesprekken, SMS verkeer en data gebruik geschiedenis inzien. Alle gegevens worden met land van gebruik, beller en gebelde nummer en de bij behorende kosten getoond.

Er is geen beperking op de geraadpleegbare historie. 

In sommige gevallen kan een paar minuten vertraging zijn voor het inzien van gesprek en SMS kosten.

Data gebruik gegevens worden getoond na dat de roaming partner de gebruik gegevens naar WorldMobile heeft gestuurd.