M2M-SIM Handleiding

Stuur een email naar Worldmobile met de volgende gegevens:

  • Uw simkaartnummer (begint met +372) 
  • Uw naam
  • Uw adres
  • Indien u de sim via bol.com besteld dan het bestellingnummer van bol.com

 

Wij maken uw account en sturen de inlog gegevens met email.

Travel-SIM, M2M-SIM en e-SIM

U kunt inloggen op de Worldmobile web site en uw simkaart(en) opwaarderen. Wij accepteren geen creditkaarten en geen paypal. U kunt online met iDEAL of met betaal oplossingen van Belgische banken betalen.

U kunt ook een factuur aanvragen en het factuur betalen. Wij zullen uw account/sim opwaarderen na ontvangst van uw betaling.

WorldMobile Pro:

Voor prepaid accounts, opwaarderen van de account is alleen mogelijk door betaling vooraf.

Deze informatie is natuurlijk zichtbaar na inloggen op Worldmobile website.

U kunt ook met uw telefoon bellen naar *146*099# 

Saldo en telefoon nummer verschijnt op uw scherm.

Bestellingen met een saldo worden met extra zorg behandeld.

Simkaarten met saldo worden geblokkeerd verzonden.

Indien u een geblokkeerd sim ontvangt dan u kunt Worldmobile bellen of een email sturen. Wij zullen uw sim binnen een dag activeren.

In meeste gevallen werkt internet zonder problemen. U moet wel saldo hebben op de simkaart of een data pakket activeren.

Indien nodig, u kunt een APN (Toegangsnamen) met de volgende waarde: send.ee

U kunt de locatie van uw simkaart(en) localiseren met een nauwkeurigheid van 300 meters. 

U kunt de locatie van uw kinderen of van ouderen volgen. Bedrijven kunnen locatie van hun medewerkers traceren (bij voorbeeld: internationale transport). 

Geen speciale apparatuur is nodig. 

Meer informatie en instructies zijn te lezen op uw persoonlijke account.

WorldMobile M2M klanten kunnen op ieder moment hun SMS verkeer en data gebruik geschiedenis inzien. Alle gegevens worden met land van gebruik, beller en gebelde nummer en de bij behorende kosten getoond.

Er is geen beperking op de raadpleegbare historie. 

In sommige gevallen kan een paar minuten vertraging zijn voor het inzien van gegevens.

Data gebruik gegevens worden getoond na dat de roaming partner de gebruik gegevens naar WorldMobile heeft gestuurd.

SMS werkt niet op de eerste dag dat u de sim gebruikt. Simkaart moet zich in het SMS systeem registreren.

SMS functie werkt wel vanaf de 2de dag van gebruik van een sim.

Er zijn 2 SMS pakketten dat in EU geldig zijn. Hiermee kunt u goedkoper SMS berichten sturen.

 

Om te kunnen internetten moet data gebruik en data roaming aan staan op uw toestel.

Gebruik in een Wifi Hotspot (Data tethering) is toegestaan.

Worldmobile M2M sim product heeft standaard een data tarief dat per MB berekend wordt. U kunt nooit meer data gebruiken dan wat mogelijk is met uw saldo.

U kunt well data pakketten gebruiken om goedkoop te internetten in veel landen.