M2M-SIM Handleiding

Als u een simkaart op deze website besteld, dan maken wij uw account aan en sturen de inlog gegevens in een e-mail.

Indien u uw simkaart besteld bij een partnet website dan kunt u een e-mail sturen naar Worldmobile met de volgende gegevens:

  • Uw simkaartnummer (begint met +372) 
  • Uw naam
  • Uw adres
  • Indien u de sim via bol.com besteld dan het bestellingnummer van bol.com

 

Wij maken uw account en sturen de inlog gegevens met email.

U kunt inloggen op de Worldmobile web site en uw simkaart(en) opwaarderen. Wij accepteren geen creditkaarten en geen paypal. U kunt online met iDEAL of met betaal oplossingen van Belgische banken betalen.

U kunt ook een factuur aanvragen en het factuur betalen. Wij zullen uw account/sim opwaarderen na ontvangst van uw betaling.

U kunt de 10 jaar datapakketten activeren met uw Worldmobile account.

Alle M2M data pakketten kunnen ook met een telefoon geactiveerd worden.  Zie de pakket activatie codes hieronder.

U kunt ook een email sturen naar info@worldmobile.nl. Wij zullen door u gewenste pakket op uw sim activeren. Geef aub het pakket nummer en de sim telefoonnummer door.

Pakket activatie codes 

  • Om het status van een data pakket aan te vragen bel naar code: *146*942*N#   (N is pakket nummer)
  • Om een data pakket te activeren bel naar code: *146*941*N#   (N is pakket nummer)
  • Om een data pakket te annuleren bel naar code: *146*940*N#   (N is pakket nummer)
  • Bij voorbeeld, om pakket 48 te activeren u moet op uw toestel *146*941*48# toetsen. U krijgt daarna ook een melding.

Om te kunnen internetten moet data gebruik en data roaming aan staan op uw toestel.

U kunt well data pakketten gebruiken om goedkoop te internetten in veel landen.

De 500MB Zone 1 data pakket is gunstig geprijsd en is geldig voor 10 jaar.

M2M simkaarten hebben een maand fee van 29 cent als de sim in de maand data gebruikt buiten een data pakket. Als u uw M2M sim met een data pakket gebruikt dan er is geen fee.

Gebruik in een Wifi Hotspot (Data tethering) is toegestaan.

Worldmobile M2M sim product heeft standaard een data tarief dat per MB berekend wordt. U kunt nooit meer data gebruiken dan wat mogelijk is met uw saldo.

M2M data pakketten hebben de volgende twee kenmerken.

  • U kunt een M2M pakket toevoegen aan uw sim zelfs met geen/onvoldoende saldo. Het pakket wordt geactiveerd bij de volgende data gebruik, mits er voldoende saldo is op de sim.
  • De pakketten worden automatisch verlengd. Verlenging gebeurt bij de eerste data gebruik na het verloop van voorgaande pakket periode.

SMS werkt niet op de eerste dag dat u de sim gebruikt. Simkaart moet zich in het SMS systeem registreren.

SMS functie werkt wel vanaf de 2de dag van gebruik van een sim.

M2M sim heeft voordelig SMS tarieven.

In meeste gevallen werkt internet zonder problemen. U moet wel saldo hebben op de simkaart of een data pakket activeren.

Indien nodig, u kunt een APN (Toegangsnamen) met de volgende waarde: send.ee

Bestellingen met een saldo worden met extra zorg behandeld.

Simkaarten met saldo worden geblokkeerd verzonden.

Indien u een geblokkeerd sim ontvangt dan u kunt Worldmobile bellen of een email sturen. Wij zullen uw sim binnen een dag activeren.

WorldMobile M2M klanten kunnen op ieder moment hun SMS verkeer en data gebruik geschiedenis inzien. Alle gegevens worden met land van gebruik, beller en gebelde nummer en de bij behorende kosten getoond.

Er is geen beperking op de raadpleegbare historie. 

In sommige gevallen kan een paar minuten vertraging zijn voor het inzien van gegevens.

Data gebruik gegevens worden getoond na dat de roaming partner de gebruik gegevens naar WorldMobile heeft gestuurd.

Deze informatie is natuurlijk zichtbaar na inloggen op Worldmobile website.

U kunt ook met uw telefoon bellen naar *146*099# 

Saldo en telefoon nummer verschijnt op uw scherm.