WorldMobile Pro Handleiding

Worldmobile PRO klanten krijgen een account alleen als ze geen data pakketten plannen te gebruiken. 

Klanten met een account gebruiken de data met normale tarieven, of met een DISCOUNT tarief.

Alle Worldmobile Pro sim/e-sim klanten kopen hun tegoed en data pakketten op deze website. U kunt ook vragen voor een factuur en/of betaalverzoek. We opwaarderen hun sims/e-sims handmatig in het systeem. 

Gebruik van de Pro sim in een Wifi Hotspot (Data tethering) is toegestaan.

Er zijn geen beperkingen op de duur van gebruik van de Pro sim/e-sim in het buitenland.

Een Worldmobile Pro sim/e-sim is actief alleen als de sim/e-sim saldo of data pakketten heeft. De sim/e-sim wordt anders automatisch inactief gemaakt.

U kunt een inactief sim behouden en later weer activeren door kopen van saldo of data pakketten.

Voor prepaid accounts, opwaarderen van de account is alleen mogelijk door betaling vooraf (bank overschrijving, website saldo aankoop of we sturen een betaal verzoek)

Klanten die geen toegang hebben tot PRO enterprise portal kunnen op de website saldo en/of Worldmobile PRO data pakketten kopen.

Voor snelle afhandeling is het geadviseerd om direct een email te sturen naar info@worldmobile.nl net uw order nummer en sim/e-sim nummers.

We verwerken de saldo/data pakket aankopen binnen een dag, meestal binnen een uur.

Worldmobile PRO product heeft standaard een data tarief dat per MB berekend wordt. U kunt nooit meer data gebruiken dan wat mogelijk is met uw account en sim saldo.

Klanten kunnen ook DISCOUNT tarieven, data pakketten, of abonnementen gebruiken.

Voor klanten met hoge aantal sims/esims en/of data gebruik stellen wij op maat prijzen. Vraag aub een offerte indien dit het geval is voor u.

Prijzen van de standaard maand pakketten zijn hier te vinden. 

Klanten die toegang hebben tot de PRO klanten portal kunnen al hun sims zien en beheren op de Woldmobile PRO portal. 

Klanten die geen portal toegang hebben krijgen een SMS bericht als hun actief data pakket 75% gebruikt is, of als hun saldo minder dan 5 euro is. Als u meerdere pakketten op een sim heeft dan krijgt u de melding per elk pakket apart.

U kunt altijd een e-mail sturen naar info@worldmobile.nl en uw saldo en/of resterende data in uw pakket(ten) aanvragen.

Worldmobile Pro simkaarten hebben een Belgisch nummer dat alleen voor sms kan worden gebruikt. U kunt een sms naar elk ander nummer sturen en uw nummer zien. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u ons een e-mail sturen om uw sim sms-nummer op te vragen.

Klanten met portal toegang kunnen hun sims activeren en inactiveren in de portal.

Klanten die geen toegang hebben tot de portal kunnen een email sturen naar info@worldmobile.nl met hun verzoek, vergeet niet uw simnummer bij te melden.

Bestellingen met sims dat saldo/data-pakket bevatten worden met zorg verwerkt. U sims worden geblokkeerd verzonden. We activeren de sims pas als de klant een email stuurt en bevestigt dat hij/zij de sim heeft ontvangen.

In meeste gevallen werkt internet zonder problemen. U moet wel saldo hebben op de simkaart of een data pakket kopen.

Indien nodig, u kunt een APN (Toegangsnamen) toevoegen met de volgende waarde: worldmobile

Let OP: Controleer op uw toestel ook dat:

– Mobiel data gebruik is toegestaan

– Data roaming AAN is

Ontvangen van SMS is gratis met Worldmobile PRO sims en PRO esims. 

Versturen van SMS berichten is mogelijk. Zie PRO SMS tarieven

Om SMS berichen te kunnen sturen moet u vrije saldo hebben op uw Pro sim/e-sim. Data pakketten bevatten alleen data. Kosten van SMS berichten worden apart berekent. Als u geen vrije saldo heeft op uw sim/e-sim dan kunt u geen SMS berichten sturen.

U krijgt de e-SIM als een QR code bijlage met een e-mail.

U moet een data verbinding hebben tijdens de installatie van de e-sim.

Op bijna alle telefoons met e-sim ondersteuning is er een Netwerk menu optie om een e-SIM of een Data Plan toe te voegen.

U gebuikt deze optie, en kies installeren met een QR-Code.

Het kan een tijdje duren totdat de esim online komt.

Een e-sim kan alleen op een toestel geregistreerd zijn.

Als u uw toestel met e-sim niet meer kan gebruiken, dan moet u een nieuwe e-sim bestellen. We zetten het saldo op de ouse e-sim over naar de nieuwe e-sim.

Als u uw toestel wil wijzigen/vernieuwen dan moet u de e-sim verwijderen op de oude toestel, en het opnieuw installeren op de nieuwe. We kunnen de e-sim QR code opnieuw sturen.